Zaterdag 16 aug. Whitebait kijken, Coastal Walkway - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Paulien Pierik - WaarBenJij.nu Zaterdag 16 aug. Whitebait kijken, Coastal Walkway - Reisverslag uit New Plymouth, Nieuw Zeeland van Paulien Pierik - WaarBenJij.nu

Zaterdag 16 aug. Whitebait kijken, Coastal Walkway

Blijf op de hoogte en volg Paulien

16 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, New Plymouth

Vanmorgen gingen Bart, Herman en Johan naar de rivier om te gaan kijken bij het whitebait vissen. Het is een hele kleine vis, delicatesse, die in Nieuw-Zeeland alleen van 15 augustus tot 15 september gevangen mag worden. Gisteren is het seizoen geopend en vandaag zie je veel mensen bij de rivier zitten. Veel mensen zijn er helemaal gek van!
Annie en ik gingen een kijkje nemen in het atelier van Marita Green, pottenbakster en maakster van nog veel meer "art".
Mooi om werk van haar te bekijken en ook gezellig om haar thuis te ontmoeten.
's Middags hebben we een hele mooie wandeling gemaakt over de Coastal Walkway, langs het strand in New Plymouth. We zijn gestart bij de Rewa Rewa brug, een prachtige brug, echte bezienswaardigheid.
Daarna een heerlijke Nieuw-Zeelandse maaltijd: lamsvlees uit de oven, kumura aardappelen en pumpkin!